Indrejse fra udlandet

Har du boet i udlandet og skal flytte til Næstved Kommune, skal du anmelde indrejse.

Du kan kun blive registreret i Næstved Kommune, hvis du har en bolig eller et fast opholdssted, og dit ophold i Danmark har en varighed på over 3 måneder.

Danske statsborgere

Danske statsborgere (med dansk cpr.nummer), der flytter til Næstved Kommune fra udlandet, skal henvende sig personligt i Næstved Bibliotek og Borgerservice. 

Hvilke dokumenter skal du medbringe

  • Pas
  • Evt. lejekontrakt

Indrejser du fra et andet nordisk land, skal du altid medbringe

  • Dokumentation for personnummer i fraflytningslandet

Du skal bestille tid til anmeldelse af indrejse på Næstved Bibliotek og Borgerservice, Glumsø Bibliotek og Fuglebjerg Bibliotek.

 Bestil tid her

 

EU statsborgere

Er du EU statsborger og flytter til Næstved Kommune fra udlandet, skal du henvende dig på Næstved Bibliotek og Borgerservice, Glumsø Bibliotek, Fuglebjerg Bibliotek eller i International House Copenhagen.

Du skal medbringe:

  Registreringsbevis fra Statsforvaltningen
  Legitimation pas eller kørekort
  Lejekontrakt. Flytter du ind på en adresse, hvor der i forvejen bor en person, skal du have en underskrevet erklæring fra denne om, at du bor på adressen
  Ansættelseskontrakt
  Eventuelt vielsesattest
  Eventuelt navne- eller dåbsattest på dit barn/dine børn, hvis de også indrejser.

Vi opfordrer dig til at anmelde indrejse via vores selvbetjeningsløsning, før du møder personligt i Borgerservice, hvilket gør din ekspedition af indrejsen hurtigere.

Du skal bestille tid til anmeldelse af indrejse i Næstved Bibliotek og Borgerservice, Glumsø Bibliotek, Fuglebjerg Bibliotek eller i International House Copenhagen.

Bestil tid

 

Øvrige statsborgere

Er du statsborger i et land udenfor EU, skal du søge om opholdstilladelse og cpr.nr., inden du møder personligt op på Næstved Bibliotek og Borgerservice, Glumsø Bibliotek, Fuglebjerg Bibliotek eller iInternatonal House Copenhagen.

Søg om opholdstilladelse og cpr.nr.

Når du har gjort dette, skal du møde personligt op på den bookede tid med al relevant dokumentation.

Hvilke dokumenter skal du medbringe

  • Opholdstilladelse fra Udlændingeservice
  • Legitimation - pas eller Id-kort
  • Lejekontrakt, og flytter du ind på en adresse, hvor der i forvejen bor en, skal du have en underskrevet erklæring fra denne på, at du bor på adressen
  • Ansættelsekontrakt
  • Evt. vielsesattest
  • Evt. fødsels- og dåbsattest på dit barn/dine børn, hvis de også skal indrejse

Vi opfordrer dig til at anmelde indrejse via vores selvbetjeningsløsning, før du møder personligt i Borgerservice, hvilket gør din ekspedition af indrejsen hurtigere.

Anmeld indrejse

Du skal bestille tid til anmeldelse af indrejse i Næstved Bibliotek og Borgerservice, Glumsø Bibliotek, Fuglebjerg Bibliotek eller i International House Copenhagen.

Bestil tid

 

International House Copenhagen

How to get your CPR number fast and easy
From 23 may 2018, you need to apply for your CPR number online. You can fill in the application whereever you please and up to one month before the date, you move into your Danish home - as long as you have a residence permit (if non-EU citizen) and a housing confirmation. EU-citizens also need to have their EU registration certificated on the day they visit the International House to complete their application.
This is what you need to do: Fill in the application online - visit International Citizen Service at the International House - bring all relevant documents - pick up your CPR number in person. 

Where to find International House Copenhagen

International House Copenhagen is located on Gyldenløvesgade 11, 1600 København V.

Opening hours  at International House Copenhagen

International House Copenhagen are open monday to wednesday from  10.00 - 15.00, thursday from 11.00 - 15.00 and friday from 10.00 - 14.00.

Link til International House

 

 

Kontakt

Team Folkeregister - BorgerService
Telefon: 5588 4000
Sidst opdateret den 31. juli 2018